Hoe een werken-bij website je employer branding versterkt
Je ziet het steeds vaker; een werken-bij-website. Een website volledig ingericht op het werven van nieuwe medewerkers. Deze website staat los van wat jij als bedrijf doet voor je klanten, maar focust zich op het laten zien van de werkcultuur, loopbaanmogelijkheden en extra benefits. In dit artikel lees je hoe een werken-bij-website jouw employer branding kan versterken.
Een werken-bij-website is een website volledig ingericht op het werven van nieuwe kandidaten en het invullen van vacatures. Je kunt het zien als een online visitekaartje. Daar waar een corporate website het visitekaartje is voor klanten, is een werken-bij-website het visitekaartje voor potentiële sollicitanten.
Je richt een werken-bij-website zo in dat jij laat zien waarom je een topwerkgever bent en waarom kandidaten voor jou moeten kiezen. Naast de praktische dingen, zoals arbeidsvoorwaarden en thuiswerkmogelijkheden, laat je ook zien wat de bedrijfscultuur is en wie de toekomstige collega’s worden. Met een werken-bij website schets je een beeld van hoe het is om bij jouw organisatie aan de slag te gaan als nieuwe werknemer.
Door een specifieke website te bouwen kun je content scheiden van klanten en potentiële kandidaten. Immers, een klant heeft weinig baat bij content over collega’s en arbeidsvoorwaarden. En potentiële kandidaten zijn vooral opzoek naar waar ze komen te werken, welke loopbaanmogelijkheden er zijn en wat de bedrijfscultuur is. Er zijn nog veel meer voordelen aan een werken-bij website:
Een goed ingerichte werken-bij-website mag niet ontbreken als je een sterke employer branding wil neerzetten en nieuwe kandidaten wil aantrekken. Zo ontstaat er meer ruimte voor storytelling en krijgt jouw waardevolle content rondom jouw employer branding een logische plek. Ook overtuigd? We helpen je graag bij het ontwikkelen van een werken-bij-website die jouw employer branding versterkt en je helpt met het aantrekken van nieuw talent!