Val niet op, dan val je op!

Sfeer22

Wouter de Vries jr. is een bekende naam op het vakgebied dienstenmarketing. De neurogoeroe is auteur van 25 boeken, waaronder de bestsellers ‘Dienstenmarketing Management’ en ‘Blauwe Bananen’. Wouter is 25 jaar werkzaam geweest aan de Vrije Universiteit te Amsterdam, tegenwoordig is hij verbonden aan Windesheim Flevoland. 

Val niet op, dan val je op

We spreken Wouter over zijn kennissessie. Wat beweegt hem? Wat maakt neuromarketing en consumentengedrag zo interessant? Maar bovenal: wat kunnen we ervan leren? Wouter neemt ons mee in de wereld van beïnvloeding, bewust of onbewust gedrag en hoe bedrijven hier handig op inspelen.

Je oude marketingboek mag op de brandstapel

Er is de afgelopen jaren ongelooflijk veel onderzoek naar het gedrag van mensen gedaan. Niet wat mensen zeggen te doen, maar wat ze daadwerkelijk doen. “Veel van deze onderzoeken hebben de oude marketingtheorieën totaal op z’n kop gezet. Ik denk dat je het oude marketingboek uit 1980 op de brandstapel kunt gooien” zegt Wouter. 

Stel je advertentie ‘verdekt’ op

Als het gaat om digitale marketing zou je zeggen: felle kleuren vallen meer op. Wouter legt uit dat dit niet het geval is. “Je kunt een digitale advertentie beter ‘verdekt’ opstellen. Met felle kleuren heeft een advertentie minder effect”.

Wat inspireert Wouter?

“Ik riep eens voor een volle collegezaal op de VU: wie wil er na zijn studie 1500 euro per uur verdienen? Vrijwel alle 600 studenten staken hun hand op. ‘Kom in de pauze maar even naar mij toe, dan vertel ik hoe’, voegde ik toe. Na het college meldde er zich slechts een enkeling.

“Ik vind de mens leuk”, zegt Wouter enthousiast. “Ik zit al ruim 25 jaar in het onderwijs, daar ligt ook de basis van mijn academische kennis. Ik word blij van begrippen als ‘attitude’, waarom heeft iemand een bepaalde houding? Waarom gaat het vaak fout als intenties omgezet worden naar daden? Dat is het hart van marketing en daar word ik erg blij van.”

 

Wouter De Vries Zw

De kennissessie staat bol van experimentjes. Begrippen als framing en nutching demonstreert Wouter ter plekke.

Hoe denk je dat de klant over vijf jaar denkt?

Het antwoord krijg je bij de kennissessie op donderdag 27 oktober. Ben jij ook enthousiast geworden? Kom dan 15.00 naar Heerenveen en laat je meenemen in de wereld van de marketing. Er zijn nog enkele plekken vrij, dus meld je nu aan. Deelname is gratis.

Locatie: TRES, De Opslach 59 in Heerenveen

Programma

15:00 | Ontvangst
15.20 | Opening
15:30 | Wouter de Vries jr. 
16:30 | Borrel in TRES-pub

Aanmelden