Een goede strategie voorkomt dat je met hagel schiet

Sebastiaan En Arsen

Digital marketing strategie

Het is een utopie om te denken dat enkel met een digitaal platform de rest “vanzelf wel komt”. Met een goed doordachte digital marketing strategie heb je een stevig houvast in je totale digitale marketingcommunicatie aanpak. Je weet wie je wilt bereiken, wat deze personen motiveert, waar ze zich bevinden en hoe je hierop in kan spelen met je eigen platformen en communicatie. Deze combinatie zal meetbaar resultaat opleveren waarna het spel van continu optimaliseren zal starten.

  • Doel en doelgroep vaststellen

  • Kanalen bepalen

  • Stevig houvast

  • Meetbaar resultaat

De weg naar een strategie

Om tot een digital marketing strategie te komen behandelen we allerlei vragen. Waarom is het digitale platform er en voor wie is het bedoeld? Welke handelingen moeten worden uitgevoerd om het doel te bereiken? Op welke kanalen bevindt de doelgroep zich en hoe kan het budget zo efficiënt mogelijk ingezet worden? We maken keuzes en stellen KPI’s vast, zodat we tussentijds kunnen monitoren of gestelde doelen ook behaald gaan worden.

  • Persona's definiëren

  • Budget bepalen

  • KPI's vaststellen

  • Tussentijdse monitoring

Tres Reportage 45Web
Tres 5

Dashboarding en reporting

Wanneer je strategie staat, ga je deze uitvoeren en bijschaven waar nodig. Daarvoor moet je weten wat het effect is van je inzet. Dashboarding stelt je in staat resultaten in één oogopslag en realtime te bekijken. Hier gebruiken wij een op maat gemaakt dashboard binnen Google Data Studio voor. Vervolgens is het van belang om deze data in de juiste context te zetten, om écht te begrijpen wat de data je vertelt. Dit doen we samen met jou. Op basis van deze inzichten bepalen we de stappen voor de komende periode.

  • Op maat gemaakt dashboard

  • Realtime inzicht

  • Data analyseren

  • Strategie bijschaven

Wat komt er nog meer bij kijken?

Ook dit kunnen we voor je betekenen op het gebied van digital marketing

Zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren genereren we meer traffic, zichtbaarheid en/of conversies voor je website. Dit doen we via het kanaal wat het beste aansluit bij jouw doel en doelgroep.

Zoekmachine optimalisatie

De algoritmes van zoekmachines, zoals Google, worden steeds slimmer en kritischer. Zoekmachine optimalisatie is dan ook een continu proces waar een gedegen aanpak aan ten grondslag ligt.

Marketing automation

Met de juiste marketing automation tools en systemen bouw je een website waarmee je op een slimme manier kwalitatieve leads genereert.

Conversie optimalisatie

Niet meer verkeer binnenhalen, maar het verkeer op zo’n manier door je website leiden dat het eerder geneigd is te converteren. Dat regelen we met conversie optimalisatie.

E-mailmarketing

Door e-mailmarketing strategisch in te zetten en te blijven meten en optimaliseren, kan het een enorme meerwaarde bieden voor jouw organisatie.

Digital branding

Door je doelgroep langdurig te voeden met de juiste emotionele associaties, ontstaat er uiteindelijk een voorkeur voor jouw merk, dienst of product.

Zo zetten we digital marketing in

Hoe meer inzicht in data we hebben, hoe relevanter en gerichter we digital marketing kunnen inzetten. We zijn in staat je doelgroep te vinden, traffic te genereren en conversies te verhogen.

Digital marketing

Deze klanten helpen we bij hun digital marketing strategie

Logo Agrico
NRG
Sva
Koopman

Meer weten?

Goed om te weten