Een goede strategie voorkomt dat je met hagel schiet
Het is een utopie om te denken dat enkel met een digitaal platform de rest “vanzelf wel komt”. Met een goed doordachte digital marketing strategie heb je een stevig houvast in je totale digitale marketingcommunicatie aanpak. Je weet wie je wilt bereiken, wat deze personen motiveert, waar ze zich bevinden en hoe je hierop in kan spelen met je eigen platformen en communicatie. Deze combinatie zal meetbaar resultaat opleveren waarna het spel van continu optimaliseren zal starten.
Doel en doelgroep vaststellen
Kanalen bepalen
Stevig houvast
Meetbaar resultaat
Om tot een digital marketing strategie te komen behandelen we allerlei vragen. Waarom is het digitale platform er en voor wie is het bedoeld? Welke handelingen moeten worden uitgevoerd om het doel te bereiken? Op welke kanalen bevindt de doelgroep zich en hoe kan het budget zo efficiënt mogelijk ingezet worden? We maken keuzes en stellen KPI’s vast, zodat we tussentijds kunnen monitoren of gestelde doelen ook behaald gaan worden.
Persona's definiëren
Budget bepalen
KPI's vaststellen
Tussentijdse monitoring
Wanneer je strategie staat, ga je deze uitvoeren en bijschaven waar nodig. Daarvoor moet je weten wat het effect is van je inzet. Dashboarding stelt je in staat resultaten in één oogopslag en realtime te bekijken. Hier gebruiken wij een op maat gemaakt dashboard binnen Google Data Studio voor. Vervolgens is het van belang om deze data in de juiste context te zetten, om écht te begrijpen wat de data je vertelt. Dit doen we samen met jou. Op basis van deze inzichten bepalen we de stappen voor de komende periode.
Op maat gemaakt dashboard
Realtime inzicht
Data analyseren
Strategie bijschaven
Ook dit kunnen we voor je betekenen op het gebied van digital marketing
Met zoekmachine adverteren genereren we meer traffic, zichtbaarheid en/of conversies voor je website. Dit doen we via het kanaal wat het beste aansluit bij jouw doel en doelgroep.
De algoritmes van zoekmachines, zoals Google, worden steeds slimmer en kritischer. Zoekmachine optimalisatie is dan ook een continu proces waar een gedegen aanpak aan ten grondslag ligt.
Met de juiste marketing automation tools en systemen bouw je een website waarmee je op een slimme manier kwalitatieve leads genereert.
Niet meer verkeer binnenhalen, maar het verkeer op zo’n manier door je website leiden dat het eerder geneigd is te converteren. Dat regelen we met conversie optimalisatie.
Door e-mailmarketing strategisch in te zetten en te blijven meten en optimaliseren, kan het een enorme meerwaarde bieden voor jouw organisatie.
Door je doelgroep langdurig te voeden met de juiste emotionele associaties, ontstaat er uiteindelijk een voorkeur voor jouw merk, dienst of product.
Hoe meer inzicht in data we hebben, hoe relevanter en gerichter we digital marketing kunnen inzetten. We zijn in staat je doelgroep te vinden, traffic te genereren en conversies te verhogen.