Haal jij al het maximale uit je websitebezoekers?

iPad over shoulder

Conversie optimalisatie

Door de inzet van conversie optimalisatie, ook wel CRO, probeer je het maximale uit je websitebezoekers te halen. Dit doen we door barrières en irritaties weg te nemen en de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Het draait dus niet om het binnenhalen van meer verkeer, maar om het verkeer op zo’n manier door je website leiden dat het eerder geneigd is te converteren. Het doel hiervan is om meer conversies te behalen met hetzelfde aantal websitebezoekers. Hiermee verhoogt je conversiepercentage.

  • Meer uit je bezoekers halen

  • Barrières en irritaties wegnemen

  • Gebruiksvriendelijkheid verhogen

  • Hoger conversiepercentage

Wat verwacht je van je bezoeker?

Conversie optimalisatie begint bij het analyseren van data. Waar komen websitebezoekers binnen en waar haken ze af? Wat zijn de zwakke plekken op de website? Hoe zijn de pagina’s opgebouwd en zijn er call-to-action buttons aanwezig? Door gebruik te maken van tools, zoals heatmaps, kunnen we het gedrag van websitebezoekers in beeld brengen. We onderzoeken websitestatistieken en brengen de weg die bezoekers op de website moeten afleggen, de conversiefunnel, in kaart. De belangrijkste KPI’s worden bepaald en meetbaar gemaakt.

  • Data analyseren

  • Gedrag in beeld brengen

  • Conversiefunnel in kaart

  • KPI’s helder en meetbaar

Heatmap Desktop Conversie Optimalisatie Wat Verwacht Je Van Je Bezoekers Sfeer
Umbraco gecertificeerde developers

Testen en experimenteren

Aan de hand van alle verzamelde data bepalen en prioriteren we concrete verbeterpunten. Dit kunnen punten zijn die direct doorgevoerd kunnen worden, of punten die eerst uitvoerig getest moeten worden. Ook moet het duidelijk worden wanneer een test geslaagd is. Zijn de resultaten significant? Dan kan de test worden doorgevoerd. Is er reden om de betrouwbaarheid in twijfel te trekken? Dan zal de duur van de test worden verlengd. Liggen de resultaten dicht bij elkaar? Dan kan je doortesten of concluderen dat de variant geen verschil maakt.

  • Concrete verbeterpunten

  • Direct doorvoeren of testen

  • Resultaten analyseren

  • Verder optimaliseren

Wat komt er nog meer bij kijken?

Ook dit kunnen we voor je betekenen op het gebied van digital marketing

Digital marketing strategie

Met een goed doordachte digital marketing strategie heb je een stevig houvast in je totale digitale marketingcommunicatie aanpak.

Zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren genereren we meer traffic, zichtbaarheid en/of conversies voor je website. Dit doen we via het kanaal wat het beste aansluit bij jouw doel en doelgroep.

Zoekmachine optimalisatie

De algoritmes van zoekmachines, zoals Google, worden steeds slimmer en kritischer. Zoekmachine optimalisatie is dan ook een continu proces waar een gedegen aanpak aan ten grondslag ligt.

Marketing automation

Met de juiste marketing automation tools en systemen bouw je een website waarmee je op een slimme manier kwalitatieve leads genereert.

E-mailmarketing

Door e-mailmarketing strategisch in te zetten en te blijven meten en optimaliseren, kan het een enorme meerwaarde bieden voor jouw organisatie.

Digital branding

Door je doelgroep langdurig te voeden met de juiste emotionele associaties, ontstaat er uiteindelijk een voorkeur voor jouw merk, dienst op product.

Zo zetten we digital marketing in

Hoe meer inzicht in data we hebben, hoe relevanter en gerichter we digital marketing kunnen inzetten. We zijn in staat je doelgroep te vinden, traffic te genereren en conversies te verhogen.

Digital marketing

Deze klanten helpen we bij conversie optimalisatie

Histoparts
Zipper Clinics Klein

Meer weten?

Sebastiaan Hulshof

Sebastiaan Hulshof

Teamlead digital marketing
sebastiaanhulshof@tres.nl +31 (6) 55 22 00 09 Neem contact op

Goed om te weten