Haal jij al het maximale uit je websitebezoekers?
Door de inzet van conversie optimalisatie, ook wel CRO, probeer je het maximale uit je websitebezoekers te halen. Dit doen we door barrières en irritaties weg te nemen en de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Het draait dus niet om het binnenhalen van meer verkeer, maar om het verkeer op zo’n manier door je website leiden dat het eerder geneigd is te converteren. Het doel hiervan is om meer conversies te behalen met hetzelfde aantal websitebezoekers. Hiermee verhoogt je conversiepercentage.
Meer uit je bezoekers halen
Barrières en irritaties wegnemen
Gebruiksvriendelijkheid verhogen
Hoger conversiepercentage
Conversie optimalisatie begint bij het analyseren van data. Waar komen websitebezoekers binnen en waar haken ze af? Wat zijn de zwakke plekken op de website? Hoe zijn de pagina’s opgebouwd en zijn er call-to-action buttons aanwezig? Door gebruik te maken van tools, zoals heatmaps, kunnen we het gedrag van websitebezoekers in beeld brengen. We onderzoeken websitestatistieken en brengen de weg die bezoekers op de website moeten afleggen, de conversiefunnel, in kaart. De belangrijkste KPI’s worden bepaald en meetbaar gemaakt.
Data analyseren
Gedrag in beeld brengen
Conversiefunnel in kaart
KPI’s helder en meetbaar
Aan de hand van alle verzamelde data bepalen en prioriteren we concrete verbeterpunten. Dit kunnen punten zijn die direct doorgevoerd kunnen worden, of punten die eerst uitvoerig getest moeten worden. Ook moet het duidelijk worden wanneer een test geslaagd is. Zijn de resultaten significant? Dan kan de test worden doorgevoerd. Is er reden om de betrouwbaarheid in twijfel te trekken? Dan zal de duur van de test worden verlengd. Liggen de resultaten dicht bij elkaar? Dan kan je doortesten of concluderen dat de variant geen verschil maakt.
Concrete verbeterpunten
Direct doorvoeren of testen
Resultaten analyseren
Verder optimaliseren
Ook dit kunnen we voor je betekenen op het gebied van digital marketing
Met een goed doordachte digital marketing strategie heb je een stevig houvast in je totale digitale marketingcommunicatie aanpak.
Met zoekmachine adverteren genereren we meer traffic, zichtbaarheid en/of conversies voor je website. Dit doen we via het kanaal wat het beste aansluit bij jouw doel en doelgroep.
De algoritmes van zoekmachines, zoals Google, worden steeds slimmer en kritischer. Zoekmachine optimalisatie is dan ook een continu proces waar een gedegen aanpak aan ten grondslag ligt.
Met de juiste marketing automation tools en systemen bouw je een website waarmee je op een slimme manier kwalitatieve leads genereert.
Door e-mailmarketing strategisch in te zetten en te blijven meten en optimaliseren, kan het een enorme meerwaarde bieden voor jouw organisatie.
Door je doelgroep langdurig te voeden met de juiste emotionele associaties, ontstaat er uiteindelijk een voorkeur voor jouw merk, dienst op product.
Hoe meer inzicht in data we hebben, hoe relevanter en gerichter we digital marketing kunnen inzetten. We zijn in staat je doelgroep te vinden, traffic te genereren en conversies te verhogen.