Eigenlijk ben je nooit klaar met optimaliseren
Middels zoekmachine optimalisatie, ook wel search engine optimization oftewel SEO genoemd, verbeter je de indexatie van je website in de zoekmachines. Het doel hiervan is om op relevante zoektermen een hogere organische positie in de zoekresultaten in te nemen, wat resulteert in een betere vindbaarheid en meer relevante bezoekers op je website. De algoritmes van zoekmachines, zoals Google, worden steeds slimmer en kritischer. Zoekmachine optimalisatie is dan ook een continu proces waar een gedegen aanpak aan ten grondslag ligt.
Indexatie verbeteren
Hogere organisatie positie
Betere vindbaarheid
Relevante bezoekers
Continu proces
We gaan eerst analyseren en dan pas optimaliseren. Dit doen we met een zoekwoordanalyse, concurrentieanalyse en technische analyse. Zo ontstaat een duidelijk beeld van de huidige situatie en worden optimalisatiemogelijkheden en kansen in beeld gebracht. Noem het een nulmeting. Samen kijken we naar de doelstellingen en KPI’s. Op basis hiervan stellen we een plan op waarin we prioriteren op de verwachte resultaten en impact.
Uitgebreide zoekwoordanalyse
Online concurrenten in beeld
Technische issues in kaart
Nulmeting
Helder plan van aanpak
Er zijn verschillende optimalisaties mogelijk, afhankelijk van wat er uit de analyse en de prioritering is gekomen. Denk aan het optimaliseren van pagina’s op basis van de zoekwoordanalyse, waarbij er gefocust wordt op het creëren van kwalitatieve content. Ligt het zwaartepunt meer in de technische hoek? Dan zal er geoptimaliseerd kunnen worden op vlakken als snelheid, schaalbaarheid en het oplossen van technische fouten. We voeren periodiek audits uit om zowel technische- als content gerelateerde issues in kaart te brengen.
Kwalitatieve content aanbieden
Pagina’s optimaliseren en creëren
Technische fouten oplossen
Technische toepassingen
Periodieke audit
Ook dit kunnen we voor je betekenen op het gebied van digital marketing
Met een goed doordachte digital marketing strategie heb je een stevig houvast in je totale digitale marketingcommunicatie aanpak.
Met zoekmachine adverteren genereren we meer traffic, zichtbaarheid en/of conversies voor je website. Dit doen we via het kanaal wat het beste aansluit bij jouw doel en doelgroep.
Met de juiste marketing automation tools en systemen bouw je een website waarmee je op een slimme manier kwalitatieve leads genereert.
Niet meer verkeer binnenhalen, maar het verkeer op zo’n manier door je website leiden dat het eerder geneigd is te converteren. Dat regelen we met conversie optimalisatie.
Door e-mailmarketing strategisch in te zetten en te blijven meten en optimaliseren, kan het een enorme meerwaarde bieden voor jouw organisatie.
Door je doelgroep langdurig te voeden met de juiste emotionele associaties, ontstaat er uiteindelijk een voorkeur voor jouw merk, dienst of product.
Hoe meer inzicht in data we hebben, hoe relevanter en gerichter we digital marketing kunnen inzetten. We zijn in staat je doelgroep te vinden, traffic te genereren en conversies te verhogen.