Eigenlijk ben je nooit klaar met optimaliseren

Sfeer20

Zoekmachine optimalisatie

Middels zoekmachine optimalisatie, ook  wel search engine optimization oftewel SEO genoemd, verbeter je de indexatie van je website in de zoekmachines. Het doel hiervan is om op relevante zoektermen een  hogere organische positie in de zoekresultaten in te nemen, wat resulteert in een betere vindbaarheid en meer relevante bezoekers op je website. De algoritmes van zoekmachines, zoals Google, worden steeds slimmer en kritischer. Zoekmachine optimalisatie is dan ook een continu proces  waar een gedegen aanpak aan ten grondslag ligt.

  • Indexatie verbeteren

  • Hogere organisatie positie

  • Betere vindbaarheid

  • Relevante bezoekers

  • Continu proces

Analyseren vóór optimaliseren

We gaan eerst analyseren en dan pas optimaliseren. Dit doen we met een zoekwoordanalyse, concurrentieanalyse en technische analyse. Zo ontstaat een duidelijk beeld van de huidige situatie en worden optimalisatiemogelijkheden en kansen in beeld gebracht. Noem het een nulmeting. Samen kijken we naar de doelstellingen en KPI’s. Op basis hiervan stellen we een plan op waarin we prioriteren op de verwachte resultaten en impact.

  • Uitgebreide zoekwoordanalyse

  • Online concurrenten in beeld

  • Technische issues in kaart

  • Nulmeting

  • Helder plan van aanpak

Semrush Zoekmachine Optimalisatie Analyseren Voor Optimaliseren
Pagespeed Insights Zoekmachine Optimalisatie Content En Techniek Verbeteren

Content en techniek verbeteren

Er zijn verschillende optimalisaties mogelijk, afhankelijk van wat er uit de analyse en de prioritering is gekomen. Denk aan het optimaliseren van pagina’s op basis van de zoekwoordanalyse, waarbij er gefocust wordt op het creëren van kwalitatieve content. Ligt het zwaartepunt meer in de technische hoek? Dan zal er geoptimaliseerd kunnen worden op vlakken als snelheid, schaalbaarheid en het oplossen van technische fouten. We voeren periodiek audits uit om zowel technische- als content gerelateerde issues in kaart te brengen.

  • Kwalitatieve content aanbieden

  • Pagina’s optimaliseren en creëren

  • Technische fouten oplossen

  • Technische toepassingen

  • Periodieke audit

Wat komt er nog meer bij kijken?

Ook dit kunnen we voor je betekenen op het gebied van digital marketing

Digital marketing strategie

Met een goed doordachte digital marketing strategie heb je een stevig houvast in je totale digitale marketingcommunicatie aanpak.

Zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren genereren we meer traffic, zichtbaarheid en/of conversies voor je website. Dit doen we via het kanaal wat het beste aansluit bij jouw doel en doelgroep.

Marketing automation

Met de juiste marketing automation tools en systemen bouw je een website waarmee je op een slimme manier kwalitatieve leads genereert.

Conversie optimalisatie

Niet meer verkeer binnenhalen, maar het verkeer op zo’n manier door je website leiden dat het eerder geneigd is te converteren. Dat regelen we met conversie optimalisatie.

E-mailmarketing

Door e-mailmarketing strategisch in te zetten en te blijven meten en optimaliseren, kan het een enorme meerwaarde bieden voor jouw organisatie.

Digital branding

Door je doelgroep langdurig te voeden met de juiste emotionele associaties, ontstaat er uiteindelijk een voorkeur voor jouw merk, dienst of product.

Zo zetten we digital marketing in

Hoe meer inzicht in data we hebben, hoe relevanter en gerichter we digital marketing kunnen inzetten. We zijn in staat je doelgroep te vinden, traffic te genereren en conversies te verhogen.

Digital marketing

Voor deze klanten zetten we zoekmachine optimalisatie in

Koopman
Allerspanninga
Histoparts
ROC

Meer weten?

Sebastiaan Hulshof

Sebastiaan Hulshof

Teamlead digital marketing
sebastiaanhulshof@tres.nl +31 (6) 55 22 00 09 Neem contact op

Goed om te weten