Je klantportaal sluit naadloos aan op je interne systemen
Voor alle taken binnen je bedrijfsproces moet je de best geschikte software willen gebruiken. Vanuit dit best-of-breed-principe ontwikkelen we een portaal die aansluit op jouw organisatie én die van je klanten. Dat betekent dat een portaal bij ons altijd gekoppeld wordt aan één of meerdere backoffice-systemen zoals een ERP-, CRM- of financieel pakket. Dit doen we altijd op basis van API's.
TRES heeft een sterke voorkeur voor REST API-koppelingen vanwege de snelle gegevensuitwisseling en caching. Dit zorgt voor de best mogelijke gebruikerservaring. Daarnaast zijn REST-API's stateless; informatie over de gebruiker van de API wordt niet opgeslagen op de server. Wel zo veilig.
Cacheable data
In de afgelopen jaren hebben wij met tientallen systemen verschillende koppelingen op maat gemaakt waaronder Exact, Salesforce, AccountView, SAP, Microsoft Dynamics, AFAS Profit en vele anderen. Bij het inrichten van de koppeling met de backoffice-systemen hanteren we altijd de drie principes:
Data blijft zoveel mogelijk in het bronsysteem, tenzij het vanuit performance-oogpunt nodig is data ook in het portaal op te slaan
Gegevens voor dataverrijking leggen we vast in het portaal en maken we daar beheerbaar.
Opgeslagen data wordt asynchroon ververst door de portal, zodat de werking en beschikbaarheid minimaal verstoord worden
Als je weet wat je klanten willen, kunnen wij daar het digitale proces op inrichten. Dat doe je niet in één keer. Het is een traject waarbij we op basis van inzichten de klantrelatie verstevigen.
Met een logisch, aantrekkelijk UX-design doet je klant heel intuïtief wat hij moet doen op je portaal. En daarmee scoort je merkbeleving weer bonuspunten.
Techniek en privacy: we’ve got this covered. Voor al onze klanten samen hebben we miljoenen records in beheer. Niet voor niets zijn we ISO27001-gecertificeerd.
Een klantportaal is nooit af. We beginnen met een minimum viable product en optimaliseren op basis van inzichten die we uit gebruikersdata halen.
Met de handige bestelfunctie voor b-to-b bedrijven kunnen je klanten 24/7 bestellen, op basis van reeds bestaande prijsafspraken, portfolio en leveringsvoorwaarden.
Een app is een perfecte oplossing om je klanten en prospects nog beter te bedienen en te zorgen voor een optimale klantbelevenis.
Wij vinden het belangrijk dat jouw portaal goed blijft draaien. Daarom zorgen we voor 24/7 bewaking, doen we continu updates en draaien we dagelijks back-ups. Ons servicedesk staat altijd voor je klaar.
Om te begrijpen hoe TRES klantportalen ontwikkelt, kun je het beste een paar voorbeelden bekijken. We hebben een aardig track record met cases waar we best trots op zijn. Misschien herken je de problematiek en raak je enthousiast over onze oplossingen. Neem in dat geval contact op om te bespreken of we ook voor jou zo'n sterke business case mogen maken.