Altijd up to date: hoe Stokvis Service de kwaliteit van de garage aantoonbaar maakt

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

2019

Team

Groen

Services

Portalen Maatwerk functionaliteiten Doorontwikkeling API koppelingen

Alles op één plek

Het klantportaal van Stokvis Service (onderdeel van de Stertil group) is voor autogarages een centrale plek waar zij alles kunnen inzien over hun apparatuur die beheerd wordt door Stokvis Service. Wanneer moet de brug vervangen worden? Is de remmenbank aan onderhoud toe? Alles is voor de autogarage 24/7 in te zien, waar en wanneer ze willen. 

Op basis van historische data wil Stokvis Service proactief advies geven aan hun klanten. Wat zijn op lange termijn de te verwachten reparatiekosten? En is het dan misschien verstandiger apparatuur te vervangen in plaats van onderhouden?

Met de webportal creëren we een must have voor onze klanten. Een portal die rust en duidelijk biedt op het gebied van wetgeving, arbo en beheersbaarheid van de werkplaats.

De uitdaging

Er hangt een sticker op de autobrug: laatste onderhoud januari 2020. In de praktijk zegt het de autogarage weinig over wanneer het object weer gecontroleerd of onderhouden moet worden. Stokvis Service wil daarom toe naar een objectgedreven portal. Hiermee wordt het mogelijk om op basis van historische servicedata advies te geven aan klanten. Met één blik in het serviceportal weet de garage de status van hun gehele installatiebase. Is escalatie noodzakelijk? Deze worden direct gepusht. 

Met een minimum viable product is Stokvis Service snel gestart en zijn de eerste processen gedigitaliseerd. Continu worden nieuwe features opgeleverd om te komen tot hét centrale documentatiepunt van alle apparatuur in de werkplaats.

Waarom TRES

Stokvis Service wil samenwerken met een partij die bereid is de ontwikkeling van hun portal over een langere periode uit te smeren. Op die manier hoeft niet alles van te voren bedacht te worden, is er ruimte voor tussentijdse beoordelingen en kan waar nodig worden bijgestuurd. 

TRES werkt bij de ontwikkeling van portalen altijd met een minimum viable product. We beginnen met bouwen en kijken dan hoe het beter kan. Met een sterke basis bouwen we verder aan een klantportaal die steeds een beetje beter wordt.

LR Stokvis Service

De oplossing

In de eerste fase is de basis uitgerold. Er zijn koppelingen gemaakt met de backoffice, zodat data uit die systemen direct inzichtelijk is voor de eindgebruiker. Op die manier kon Stokvis Service snel live en direct waarde bieden aan hun klanten. Door de koppeling te maken met het ERP systeem kan de eindgebruiker de onderhoudshistorie van de apparatuur, beheerd door Stokvis Service, inzien.

Omdat niet alle functionaliteiten relevant zijn voor iedere gebruiker, wordt er gewerkt met gebruikersrollen. Een medewerker in de werkplaats wil de status van de installatiebase bewaken, terwijl een administratief medewerker alleen facturen wil inzien. Ook rapportages zijn niet voor iedere gebruiker gelijk. Directie wil bijvoorbeeld kunnen sturen op data van alle vestigingen, terwijl een vestigingsmanager juist wil sturen op de data van de eigen vestiging.

 

Portal Stokvis Service

Meer weten over deze case en oplossingen?

Bekijk ook de andere cases

Card

NRG

Corporate website

Card

Klantportaal op maat

Fritom website card

Corporate website

Windesheim website card

Corporate website

BFNL klantportaal card

Klantportaal op maat

Card

KPN

Klantportaal op maat

SUSA klantportaal card

Klantportaal op maat

CJIB website card

Corporate website