Tot de kern komen maakt voor NRG wereld van verschil
2019
Blauw
Leadgeneratie voor een kernreactor? Nu wel! NRG is wereldwijd marktleider op het gebied van medische isotopen voor diagnostiek en behandeling van verschillende ziektes, waaronder kanker. Nucleair is voor de buitenwereld vaak een mysterieus begrip. Vertel je als nucleair dienstverlener dat je dagelijks 30.000 patiënten helpt, dan wordt dat beeld heel anders. De nieuwe multi-site vertelt niet alleen het bijzondere verhaal van NRG, maar levert ook leads én zelfs verkopen op.
Ik was niet op zoek naar een leverancier die voor mij een website kon bouwen, maar naar iemand die met mij kan praten, sparren en die ook gewoon nee durft te zeggen.
Hoe kunnen we verschillende doelgroepen het beste bereiken? Zorg dat het bijzondere verhaal van NRG vertelt kan worden. De feitelijk onderbouwde informatie moet support opleveren van de buitenwereld en de politiek. En het liefst ook wat leads. Een voorzichtige ambitie, want veel ervaring met online verkoop was er vanuit de organisatie niet. De aanloop van een B2B-aanvraag duurt typisch jaren. De opdracht was helder geformuleerd; ontwikkel een open-source en multi-site oplossing gekoppeld aan diverse systemen van NRG. De website voldoet aan de gestelde veiligheidseisen, is snel en toegankelijk voor de drie doelgroepen.
Digitaal strateeg Kim Modder zocht een nieuwe digitale partij voor de lange termijn. Geen leverancier, maar een sparringpartner die meedenkt en ook nee durft te zeggen. Criterium was dat strategie, concept, design en development onder één dak komen. Strategisch sparren, design thinking en veiligheidseisen waren de beslissende factoren om voor TRES te kiezen.
Op basis van een uitgebreide thinkfase is een strategisch concept bedacht wat volledig is afgestemd op de behoefte van de eindgebruiker. Hieruit vloeide het nieuwe design. De multi-site en multi-taal oplossing is gebouwd op het Umbraco CMS. Drie corporate sites met kenmerkende uitstraling, elk gericht op een andere doelgroep met andere doelstellingen. Er zijn complexe koppelingen gebouwd voor o.a. het Academy systeem. Door slimme oplossingen wordt voldaan aan de gestelde veiligheidseisen. Het eindresultaat is verbluffend mooi (al zeggen we het zelf) en de samenwerking is eentje om trots op te zijn.
De stap die NRG gemaakt heeft is enorm. Van een organisatie zonder online doelstellingen naar een organisatie die de toegevoegde waarde ziet van online presence. Wat de website nu voor NRG doet is ver boven verwachting. Door de ingezette contentstrategie zien we dat de website beter vindbaar is. In zes maanden tijd is er aanzienlijk meer en relevanter verkeer. Een verdrievoudiging t.o.v. een heel jaar. En een stijging vanuit de focusmarkten (VS, Canada & Japan). Er zijn ruim 500 formulieren ingevuld wat interessante leads opleverde. Van de 169 contactaanvragen en downloads is 11% geconverteerd naar klant. Met inmiddels zes miljoen omzet in offerte is de website zijn investering al meer dan waard.