Een website waar ambitie van afstraalt

Case Header Bentacera (1)

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

2014, nieuwe website gelanceerd in 2021

Team

Oranje

Services

Website Marketing & Data Maatwerk functionaliteiten Strategisch concept API-koppelingen

Conversiegerichte website voor Bentacera

Als ondernemer hoef je niet alles zelf te doen. Dat begrijpt Bentacera, een van de grootste accountancy- en advieskantoren van Noord-Nederland, maar al te goed. Ze maken tijd voor de ondernemer, zodat de ondernemer zijn tijd kan besteden aan de zaken waar hij goed in is. Bentacera heeft een breed portfolio; van gedegen controles van jaarrekeningen tot belastingadvies en verzuimbegeleiding. Al deze diensten worden aangeboden op de website.

Er is in elke fase kritisch door TRES meegedacht, waardoor er sinds oktober 2021 een nieuwe website staat die aansluit bij de behoefte van onze klanten.

De uitdaging

Bentacera heeft een brede dienstverlening. De diverse afdelingen binnen de organisatie hebben de behoefte om goed zichtbaar te zijn op de website. Maar hoe laat je die behoefte los en denk je als organisatie outside-in? Hoe zorg je dat de websitebezoeker content krijgt te zien die past bij de behoefte die hij op dat moment heeft? Bentacera schakelde TRES in om een nieuwe website te ontwikkelen. Met een intuïtief design, wat uitstraalt waar Bentacera voor staat en wat klanten mogen verwachten, als belangrijke voorwaarde.

Waarom TRES?

Toen duidelijk werd dat er een nieuwe website moest komen, heeft Bentacera naast TRES nog twee partijen gevraagd een voorstel en pitch te doen. Robert Bosma, teamleider MCBD bij Bentacera: "Alle uitgenodigde partijen hadden een goed verhaal. TRES kwam als beste passende partij uit de bus en daarom hebben wij wederom vol vertrouwen gekozen om met hen dit traject in te gaan."

Bentacera Case Sfeer (1)

De oplossing

De nieuwe website van Bentacera is ingericht om bezoekers een goed beeld te geven van de organisatie, klanten en geïnteresseerden te informeren en hen te overtuigen acties te ondernemen. Aan vrijwel iedere pagina hangt daarom een duidelijke call-to-action. Denk aan het achterlaten van contactgegevens, het aanvragen van een adviesgesprek of het delen van een artikel. 

Bentacera had bij aanvang van dit traject nog niet veel content die geschikt was om op de website te gebruiken. Om nieuwe content te creëren hebben de digital marketeers van TRES een template ontwikkelt als leidraad voor de tekstschrijver van Bentacera. Zo is elke tekst aangepast aan het ontwerp van de website. Dit maakt het vullen van de website makkelijker, en belangrijker, de website optimaal voor conversie.

Verzameling (1)
Laptop (2)

Doorontwikkeling

De website wordt verder doorontwikkeld, waarbij personalisatie een belangrijk onderdeel is. Door de website te personaliseren wordt de content van de website aangepast op de informatiebehoefte van de gebruiker. Door het tonen van relevante content wordt de conversie versterkt. Robert Bosma: "We zijn enthousiast geworden over Umbraco en zullen de ervaringen meenemen bij het vernieuwen en bouwen van onze werkenbij-website de komende tijd. Het pakket waar dit nu in wordt beheerd, beperkt ons in de mogelijkheden. We hopen ook hier mooie stappen in te kunnen zetten."

Meer weten over deze case?

Bekijk ook de andere cases

Corporate website

Digitalisering STAP-traject voor Civas

Klantportaal op maat

Digital marketing

Corporate website

Klantportaal & mobiele app op maat

Klantportaal op maat

NRG

Corporate website

Corporate website

Corporate website

Klantportaal op maat

KPN

Klantportaal op maat

Corporate website