24/7 je zaken regelen bij AB Vakwerk

AB Vakwerk 7967 Bwlr Bw

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

2012

Team

Geel

Services

Websites Portalen Strategisch Concept Klantprocessen digitaliseren App ontwikkeling

Multifunctioneel portaal voor AB Vakwerk

AB Vakwerk is één van de grootste werkgevers van Noord-Nederland. De ruim 4.500 medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van de uitzendorganisatie. Om hen én de opdrachtgevers optimaal te bedienen, is de dienstverlening van AB Vakwerk dag en nacht bereikbaar. Dat wil zeggen dat medewerkers en opdrachtgevers hun zaken kunnen regelen op elk gewenst moment. Van planning tot inleen en van beschikbaarheid tot loonadministratie. Het digitale platform is de centrale spil in de communicatie en dienstverlening van AB Vakwerk.

Door onze langdurige samenwerking kent TRES onze systemen en onze business. Daardoor kunnen ze ons nóg beter adviseren en ondersteunen.

De uitdaging

Arbeid vindt al lang niet meer alleen plaats tussen negen en vijf. Maar hoe zorg je ervoor dat zowel opdrachtgevers als medewerkers 24/7 toegang hebben tot alle zaken rondom flexibele arbeid? Zelfstandig, eenvoudig en zonder tussenkomst van allerlei personen? Met die vraag kwam AB Vakwerk bij TRES.

Waarom TRES

AB Vakwerk gelooft in de filosofie dat oplossingen simpel en beheersbaar moeten zijn. Gemakkelijk kunnen schakelen en zelf ook alles gemakkelijk kunnen beheren. De maatwerkoplossingen van TRES bieden dit. Daarom werkt AB Vakwerk al zo lang samen met TRES.

AB Vakwerk 7257 Bwlr Resize

De oplossing

De website van AB Vakwerk is volledig ingericht op het converteren van werkzoekenden. Bezoekers kunnen eenvoudig passende vacatures vinden en direct solliciteren. Wanneer de juiste vacature er op dat moment niet bij zit, wordt de bezoeker laagdrempelig in staat gesteld zijn gegevens achter te laten. Zo kan AB Vakwerk toch met hen in contact komen.

Bij het solliciteren of inschrijven maakt de werkzoekende direct een account aan en komt hij geruisloos terecht op de portal. Het profiel wordt verrijkt zodra iemand wordt aangenomen, om daarmee het contract te kunnen aanmaken. Ook uren invoeren, loonstroken inzien en je beschikbaarheid doorgeven kan allemaal via de portal. 

De handelingen voor medewerkers van AB Vakwerk zijn vereenvoudigd dankzij koppelingen met Mysolution, een ERP-pakket voor de uitzendbranche. Ze kunnen ingediende uren goedkeuren, contracten aanmaken, maar ook onderdelen van de website beheren. Worden vacatureteksten aangepast in Mysolution, dan worden deze automatisch op alle plekken van de Umbraco-site gewijzigd. 

Samen met TRES kijkt AB Vakwerk naar de vervolgstappen. Hoe kan de eindgebruiker optimaal en efficiënt bediend worden? Een logische stap was een hybride app. Één van de voordelen hiervan is dat de broncode en programmeertaal van je website gebruikt wordt als basis voor zowel de Android- als de iOS-app. Dit scheelt ontwikkeltijd- en kosten. 

 

Verzameling (1)
Laptop (1)

Resultaten

De introductie van het digitale platform van AB Vakwerk is de start om werk makkelijker, sneller en beter te organiseren. Werknemers kunnen op elk moment hun beschikbaarheid doorgeven, werkgevers plannen op de door hen gewenste momenten en AB Vakwerk communiceert efficiënter met haar medewerkers. 

 

  • 80% stijging sollicitanten

  • 61% stijging websitebezoek

  • 20% afname bouncepercentage

  • 15% meer contactaanvragen

Sfeer2

Meer weten over deze case en oplossingen?

Bekijk ook de andere cases

Corporate website

Digitalisering STAP-traject voor Civas

Klantportaal op maat

Digital marketing

Corporate website

Corporate website

Klantportaal op maat

NRG

Corporate website

Corporate website

Corporate website

Klantportaal op maat

KPN

Klantportaal op maat

Corporate website