24/7 je zaken regelen bij AB Vakwerk

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

2012

Team

Geel

Services

Websites Portalen Strategisch Concept Klantprocessen digitaliseren

Multifunctioneel portaal voor AB Vakwerk

De dienstverlening van uitzendorganisatie AB Vakwerk is dag en nacht bereikbaar. Opdrachtgevers en medewerkers zijn niet afhankelijk van kantoortijden. Ze regelen zelf op elk gewenst moment hun eigen zaken. Van planning tot inleen en van beschikbaarheid tot loonadministratie. Het digitale platform is de centrale spil in de communicatie en dienstverlening van AB Vakwerk.

Door de betrokkenheid en het hoge kennisniveau is TRES in de loop van de jaren echt een sparringpartner voor ons geworden, zowel op technologisch als inhoudelijk gebied.

De uitdaging

Arbeid vindt al lang niet meer alleen plaats tussen negen en vijf. Maar hoe zorg je ervoor dat zowel werkgevers als medewerkers 24/7 toegang hebben tot alle zaken rondom flexibele arbeid? Zelfstandig, eenvoudig en zonder tussenkomst van allerlei personen? Met die vraag kwam AB Vakwerk bij TRES.

Waarom TRES

AB Vakwerk gelooft in de filosofie dat oplossingen simpel en beheersbaar moeten zijn. Gemakkelijk kunnen schakelen en zelf ook alles gemakkelijk kunnen beheren. De maatwerkoplossingen van TRES bieden dit. Daarom werkt AB Vakwerk al zo lang samen met TRES.

Sfeer

De oplossing

AB Vakwerk is een van de grootste werkgevers van Noord-Nederland. De ruim 4.500 medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van AB Vakwerk. Het digitale platform faciliteert hen optimaal. Naast urenregistratie en loonadministratie, biedt het portaal ook een beschikbaarheidskalender zodat medewerkers zelf invloed hebben op hun werk. De eerste stap in de samenwerking met AB Vakwerk was het faciliteren van de primaire zaken. Nu medewerkers het portaal intensief gebruiken, zullen zaken als opleidingen, online trainingen en onderlinge communicatie toegevoegd worden.

Voor werkgevers biedt het portaal 24/7 toegang tot flexibele arbeid. Werkgevers kunnen zelf hun planning organiseren rondom de beschikbaarheid van beoogde medewerkers. Door de koppeling met het backoffice-systeem hebben werkgevers direct toegang tot administratieve zaken, waardoor werkgevers sneller en efficiënter kunnen werken. 

Verzameling
Laptop

Resultaten

De introductie van het digitale platform van AB Vakwerk is de start om werk makkelijker, sneller en beter te organiseren. Werknemers kunnen op elk moment hun beschikbaarheid doorgeven, werkgevers plannen op de door hen gewenste momenten en AB Vakwerk communiceert efficiënter met haar medewerkers. 

 

  • 80% stijging sollicitanten

  • 61% stijging websitebezoek

  • 20% afname bouncepercentage

  • 15% meer contactaanvragen

Sfeer2

Meer weten over deze case en oplossingen?