Negen websites binnen één Umbraco implementatie

Header2

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

2019

Team

Blauw

Services

Website Strategisch concept CMS-implementatie API-koppelingen Level-up

Eén digitaal platform voor Fritom

De Fritom Group is een slimme logistieke dienstverlener op het gebied van transport, forwarding, liquid food en warehousing. De groep bestaat uit ruim 800 medewerkers en 9 vestigingen die wereldwijd actief zijn. Continuïteit en kennis van een groot bedrijf worden binnen Fritom gecombineerd met de persoonlijke, betrokken en flexibele benadering van een klein bedrijf. Dit is wat het bedrijf zo sterk maakt. Met de lancering van de 9 websites in één digitaal platform maakt Fritom het de bezoeker nog gemakkelijker om contact op te nemen.

Het is een grote winst dat we écht laten zien wat we doen. De websites zijn nu meer gericht op het voordeel voor de klant en je kunt er gemakkelijk doorheen navigeren.

De uitdaging

Fritom was op zoek naar een partner voor de technische realisatie van maar liefst negen websites binnen één CMS implementatie. De wens? Zorg dat de websites en klantportalen nauw met elkaar verbonden zijn via een multi-site oplossing. Voor branding en herkenning, maar ook voor het gemak van Fritom-medewerkers. Een uniforme uitstraling voor de Fritom Group was belangrijk, maar er moest ook ruimte zijn voor de eigen identiteit van ieder Fritombedrijf. 

Waarom TRES

Met onze pitch hebben we bewezen Fritom te begrijpen en technisch goed onderlegd te zijn op zowel het gebied van development als op hosting- en securityvlak. Na een uitgebreide selectie heeft Fritom, samen met Globally Cool als marketingpartner, voor TRES gekozen als technisch partner. Hiermee zijn we een langdurige samenwerking aangegaan.

Sfeer2

De oplossing

Het nieuwe digitale platform geeft een complete weergave van de dienstverlening en het aanbod van ieder Fritombedrijf. Met de website voor de Fritom Group als centraal punt. De oplossing bestaat uit één Umbraco 8 omgeving met daarbinnen negen meertalige websites. Dit maakt het makkelijk schakelen tussen de verschillende websites. Content delen tussen de websites en diverse klantportalen is hierdoor ook zo gepiept. 

Bestaande klanten hebben een eigen login en kunnen realtime de status van orders inzien via een koppeling met de track & trace module van Fritom. Leads worden opgevangen en gekwalificeerd door de koppeling met SharpSpring. 

  • Eén Umbraco 8 omgeving, negen websites

  • Complete weergave van de diensverlening

  • Koppeling met track & trace module

  • Multi-language toepassing

  • Lead generation met SharpSpring

Verzameling

Door de gebruiksvriendelijkheid van Umbraco, is het voor mij eenvoudiger geworden om snel iets te publiceren. Ik pak de website er nu dan ook sneller bij wanneer we nieuws te delen hebben.

Laptop

Next steps

De websites zijn zeer positief ontvangen door zowel de medewerkers van Fritom als de bestaande klanten. De nieuwe ‘look and feel’ en uniforme uitstraling vallen erg in de smaak. Het vervolg? Level-up! Leren, optimaliseren en doorontwikkelen.

Meer weten over deze case en oplossingen?

Bekijk ook de andere cases

Corporate website

Digitalisering STAP-traject voor Civas

Klantportaal op maat

Digital marketing

Corporate website

Corporate website

Klantportaal & mobiele app op maat

Klantportaal op maat

NRG

Corporate website

Corporate website

Klantportaal op maat

KPN

Klantportaal op maat

Corporate website