Nieuwe website met geavanceerde techniek voor updates

Header1

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

2021

Team

Oranje

Services

Website Strategisch concept CMS-implementatie Maatwerk functionaliteiten Beheer en security

Bewoners in aardbevingsgebied informeren

De Groningse woningcorporatie Wierden en Borgen zet een flinke stap in de digitale dienstverlening met haar nieuwe website. Informatievoorziening is key in dit project. Niet alleen vanwege de diversiteit aan generaties binnen de doelgroepen en de verschillende fases binnen de customer journey waarin zij zich bevinden. Juist het feit dat de corporatie binnen het aardbevingsgebied in Groningen opereert vraagt om een heldere aanpak waarbij informatie altijd up-to-date is. 

De nieuwe website helpt ons de communicatie verder te intensiveren, onder andere in het aardbevingsgebied. Het is dé plek waar je als bewoner alle informatie vindt en waar je met korte updates op de hoogte kunt blijven van jouw project. We zijn er heel trots op!

De uitdaging

Hoe kunnen we onze website professionaliseren en de doelgroep zo goed én realtime mogelijk voorzien van de gewenste informatie? Dit was de voornaamste uitdaging voor Wierden en Borgen. Klinkt simpel, is het niet. De woningcorporatie heeft namelijk te maken met bewoners, omwonenden en woningzoekenden. En dat niet alleen. Wierden en Borgen voert nieuwbouwprojecten, verduurzamingsprojecten én onderhoudsprojecten uit. Het verstevigen van huizen in het aardbevingsgebied is aan de orde van de dag. Bij de diverse doelgroepen is er een frequente en wisselende informatiebehoefte omtrent deze projecten. Hoe breng je dit samen? 

Waarom TRES

In de zoektocht naar een leverancier werden drie bedrijven aangeschreven. Anneke Wierenga, communicatieadviseur bij Wierden en Borgen, was betrokken bij de selectie. “Waar TRES zich in onderscheidde was de thinkfase. Samen aan de slag gaan met het doel van de website. Niet een dertien in een dozijn oplossing, maar een voor ons uitgedacht concept met de mogelijkheid tot maatwerk.” Dit, in combinatie met de presentatie en het voorstel, heeft voor Wierden en Borgen de doorslag gegeven om TRES de opdracht te gunnen. 

Sfeer

De oplossing

Tijdens de thinkfase hebben we samen met Wierden en Borgen de persona's, customer journey en user stories in kaart gebracht. Daarnaast is een huurderspanel betrokken. Aan de hand hiervan zijn wireframes en het design tot stand gekomen.

Het resultaat is een overzichtelijke website met een heldere menustructuur en handige shortcuts om de doelgroepen zo snel mogelijk van de juiste informatie te voorzien. Of je nu aardbevingsschade wilt melden, een woning zoekt of benieuwd bent hoe het gaat met de renovatie van je huis, de intuïtieve navigatie zorgt ervoor dat je de gewenste informatie snel vindt. 

Door de aardbevingsproblematiek heeft Wierden en Borgen veel meer projecten dan reguliere woningcorporaties. Brochures, informatieavonden en keukentafelgesprekken zijn belangrijk in de offline informatievoorziening. Online wordt dit aangevuld met de projectpagina's. Hier komt alle informatie omtrent projecten samen en worden updates weergegeven in een tijdlijn. Dankzij een ADFS-koppeling hebben buitendienst medewerkers van de woningcorporatie toegang tot een afgeschermd deel binnen Umbraco CMS. Hier staat een formulier klaar waarmee zij op locatie realtime informatie kunnen toevoegen aan projecten. 

Geïnteresseerden kunnen zich inschrijven op één of meerdere projecten. Wanneer een update wordt geplaatst, ontvangen inschrijvers hier automatisch een mail over.

Verzameling
Laptop

Doorontwikkeling

In driekwartjaar tijd zijn er 300 inschrijvingen voor de updates, verspreid over 45 projecten. Hiermee is duidelijk geworden dat er veel interesse is in dergelijke updates. Om projecten nog meer aandacht te geven, zullen deze binnenkort een meer prominente plek krijgen op de website. Ook worden de formulieren verder ontwikkeld, waarmee er meer mogelijkheden komen in het delen van informatie omtrent de projecten. Bovendien wordt de tijdlijn binnen de projecten nog aangepakt, waardoor updates automatisch worden ingeladen bij het scrollen door de tijdlijn. 

Meer weten over deze case en oplossingen?

Bekijk ook de andere cases

Klantportaal op maat

Corporate website

Klantportaal & mobiele app op maat

NRG

Corporate website

Corporate website

Corporate website

Klantportaal op maat

Corporate website