Zakelijke klanten bestellen nu eenvoudig via de e-commerce oplossing van KPN.

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

Team

Blauw

Services

Websites Portalen Strategisch Concept Klantprocessen digitaliseren

E-commerce klantportaal KPN

KPN is de grootste telecom- en ICT-dienstverlener van ons land. Het bedrijf bedient zowel de particuliere- als de zakelijke markt. Voor dit laatste segment is TRES 'preferred supplier'. We ontwikkelen en beheren de e-commerce oplossingen van de groot zakelijke markt. Hiermee bedient KPN meer dan 50.000 klanten.

TRES sluit perfect aan op de scrum werkwijze die wij graag zien, omdat wij tijdens de bouw pas weten hoe onze klanten graag willen werken. De uiteindelijke uitwerking werd pas duidelijk tijdens de bouwfase."

De uitdaging

Ontwikkel een e-commerce oplossing waarmee KPN haar groot zakelijke klanten optimaal kan bedienen. Faciliteer de verschillende inkoopprocessen van deze klanten en borg alle specifieke klantafspraken zoals kortingen, staffelprijzen, leveradressen, portfolio en budgetten. Zorg er ook voor dat de e-commerce oplossing per portfolio uitgerold kan worden.

Waarom TRES

"TRES sluit perfect aan op onze scrum werkwijze, omdat wij vooraf niet weten hoe onze klanten graag willen werken. Voor de bouwfase waren de hoofdlijnen helder (o.a. de Healtcheck), pas tijdens de bouw werd de uiteindelijke uitwerking duidelijk. Door korte lijnen en geregelde updates bleven klanten en interne organisatie op de hoogte. Onze partner Cisco was ook erg blij met deze aanpak. Er is een realistische inschatting gemaakt over de looptijd en de kosten. Deze zaken zijn voor ons belangrijk. Kortom een betrouwbare partner waarmee het heel prettig samenwerken is."

Sfeer2

De oplossing

Het platform beschikt over uitgebreide e-commerce functionaliteiten en koppelingen met de ERP systemen van KPN. De koppelingen voorkomen conflicterende afspraken rondom prijzen, kortingen of het assortiment. Het platform faciliteert de diverse inkoopprocessen van klanten. Per klant en eindgebruiker kan dit ingericht worden. Handig, zo kunnen alle eindgebruikers eenvoudig bestellingen plaatsen.

De orders uit de webshop komen in dezelfde leverstraat als de orders vanuit andere kanalen zoals telefonische bestellingen en bestellingen via accountmanagers. Door de naadloze integratie met de bestaande leverstraat heeft de implementatie van de webshop nauwelijks impact gehad op het fulfillment van de orders.

  • Eén e-commerce portaal voor zakelijke klanten

  • Koppelingen met ERP systemen

  • Zelf orderproces inrichten

  • Naadloze aansluiting fulfillment traject

Verzameling
Laptop

Resultaten

Het e-commerce platform faciliteert inmiddels de webshops voor de KPN portfolio’s Unified Communications, Critical Communications en Networking. Speciaal voor KPN Networking is in samenwerking met Cisco de KPN Healthcheck geïntegreerd. Hiermee kunnen eindgebruikers de status van apparatuur binnen hun eigen netwerk monitoren.

 

  • 50.000+ klanten
  • 10.000+ producten
  • Flinke toename aantal orders per maand
  • Sterke stijging orderwaarde
Sfeer

Meer weten over deze case en oplossingen?

Harmen

Harmen Visser

Commercieel directeur
harmen@tres.nl +31 (6) 54 34 19 90 (Contact)

Bekijk ook de andere cases

Card

NRG

Corporate website

Card

Klantportaal op maat

Fritom website card

Corporate website

Windesheim website card

Corporate website

BFNL klantportaal card

Klantportaal op maat

SUSA klantportaal card

Klantportaal op maat

CJIB website card

Corporate website