Hoe vind je de juiste informatie in een gigantische bak met content?
2019
Blauw
De nieuwe website van hogeschool Windesheim is niet alleen veel beknopter en overzichtelijker maar houdt ook in: één website voor alle informatie over de hogeschool in Zwolle en Almere, een webshop én een nieuw platform voor vacatures. De website is voor Windesheim het instrument om te communiceren en hun doelstellingen te verwezenlijken. Windesheim schakelde TRES in om een nieuwe website te ontwerpen met een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke navigatie. De bezoeker moet centraal staan, en content en design moeten aantrekkelijk en relevant zijn voor diverse doelgroepen.
We hebben nu een prachtig vraaggestuurd platform waarop elk type bezoeker een duidelijk idee krijgt wat je vraag kán zijn en welke antwoorden er mogelijk zijn. Een website die je op ideeën brengt en je persoonlijk aanspreekt.
Een nieuwe merkpositionering en (potentiële) studenten beter bedienen waren de belangrijkste redenen om het belangrijkste communicatiemiddel – de website – volledig nieuw op te zetten. Voeg de websites van Windesheim Almere en Zwolle samen tot één platform waarop we communiceren met diverse doelgroepen met verschillende informatiebehoeften. Zorg ervoor dat de bezoekers snel en eenvoudig de informatie vinden die ze nodig hebben. En stuur aan op conversie.
TRES heeft het front-end gedeelte van de aanbesteding gewonnen. We werkten samen met TrueLime, het bureau dat de back-end verzorgde. Een samengesteld scrum team vanuit verschillende partijen werkte in dit langlopende traject nauw samen. Een prima samenwerking waarin we ons volledig konden focussen op het design en user experience.
Het ontwerp is samengesteld op basis van diverse bouwstenen vanuit de Think-fase, voor een outside-in aanpak. Tijdens deze fase hebben we zowel de doelstellingen als doelgroepen uitgebreid geanalyseerd. We stellen de gebruiker centraal: de doelgroep komt op de eerste plaats. Wireframes sluiten naadloos aan bij de doelgroep door diverse persona’s, een uitgebreide zoekwoordanalyse en Cialdini en MBTI-methodes. Met dynamische content krijgt elke specifieke bezoeker de informatie die voor hem relevant is. Zo worden er o.a. toptaken per doelgroep getoond en past de website zich aan per bezoeker.