The flexible facilitator.

  • Strategie
  • Concept
  • Design
  • Development
  • SEA
  • SEO
  • .NET
  • Koppelingen

Ruim 80% van de 700.000 HBO- en WO-studenten in Nederland, financieren hun studie met een bijbaan. SUSA  - het oudste studentenuitzendbureau van Nederland – biedt zowel studenten als opdrachtgevers een structurele maar tevens flexibele werkrelatie. Vraag en aanbod vinden elkaar via mijn.susa.nl, een digitaal platform waar zowel student als opdrachtgever al hun zaken digitaal kunnen regelen.

Uitdaging

Studenten zijn dag en nacht online en willen hun zaken regelen via hun smartphone. De meeste studenten zijn op de hoogte van de nieuwste trends en technologische ontwikkelingen. SUSA stelde ons voor de uitdaging: Zorg ervoor dat studenten al hun zaken rondom beschikbaarheid, planning en werkafspraken razendsnel op hun mobiel kunnen regelen. Het nieuwe portaal moet de verwachtingen van de studenten overtreffen.

Oplossing

Er worden iedere maand duizenden studenten via SUSA’s Poolconcept®  ingezet bij organisaties zoals ABN AMRO, Basic-Fit en VGZ.  SUSA organiseert een studentenpool die op flexibele maar structurele basis bij één opdrachtgever werkt. Naast het rekruteren en payrollen van geschikte studenten, ontzorgt SUSA haar opdrachtgevers door de inzet en begeleiding van de studentenpools van A tot Z te organiseren.

In samenwerking met SUSA heeft TRES een platform ontwikkeld wat niet alleen optimaal de flexibele dienstverlening van SUSA faciliteert, maar ook zowel student als werkgever voorziet van de juiste informatie op het juiste moment door op basis van data en voorsortering precies die content te tonen die aansluit bij de primaire informatiebehoefte. Dus heb je als student nog geen bijbaan? Dan zie je eerst de bijbanen uit jouw regio die geselecteerd zijn op basis van jouw voorkeuren. Heb je al wél een bijbaan via SUSA? Dan toont de portal als eerst jouw werkagenda.

Alles kan via de portal zelf 24/7 digitaal geregeld én ingekeken worden. Denk aan zaken zoals het doorgeven van je beschikbaarheid, alle werkroosters, de mogelijkheid om de gewerkte uren in te vullen, de accordering van de uren en zowel je persoonlijke loonstrookjes als de facturen zijn er te vinden.

Wat de werkagenda uniek maakt, is dat we alle functionaliteiten hebben gecombineerd in de centrale agenda. Waar voorheen het portaal met de beschikbaarheid, het accorderen van werkafspraken én de werkagenda verdeeld waren over drie separate schermen, hebben we deze functies nu samengebracht in één slimme werkagenda. Zo ziet de student in één oogopslag wat er van hem of haar wordt verwacht.

Resultaat

Met het nieuwe platform kunnen alle arbeidszaken digitaal en snel geregeld worden. Door de intuïtieve portal is de beschikbaarheid van studenten sneller toegankelijk. Hierdoor kan SUSA de planning voor haar opdrachtgevers makkelijker regelen en hoeft er minder moeite te worden gedaan in het achterhalen van beschikbaarheid. De medewerkers van SUSA kunnen zich daardoor focussen op andere zaken.

Bijkomend voordeel is dat studenten veel vaker inloggen op de portal waardoor de communicatie met de studenten een stuk eenvoudiger gaat. Ook voor het werven van nieuwe studenten wordt de portal ingezet. Recruitment is namelijk voor veel uitzendorganisaties een tijdrovende zaak. SUSA laat daarom vooral studenten zelf hun eigen vrienden, bekenden en studiegenoten werven. Wat is er immers leuker dan met je vrienden een paar uur werken en dan samen de kroeg in te duiken? De portal faciliteert deze mogelijkheid optimaal middels de ‘bring a friend’ acties en de mogelijkheid om je bijbaan te delen met een ander.

Feiten & cijfers

  • Betere dienstverlening omdat pool-specifieke informatie wordt getoond per pool en persoonlijke meldingen per student. De beschikbare informatie voor uitzendkrachten is dus altijd ‘op maat’;
  • De nieuwe portal stelt SUSA in staat om de juiste (persoons)informatie op te vragen in iedere fase van het selectie- en uitzendtraject. Hierdoor zijn de privacyrichtlijnen gewaarborgd;
  • Door de planning voor in te vullen worden veel invoerfouten voorkomen. Naast de verbetering in de gebruikerservaring komt dit dus ook de efficiëntie van het verloningsproces ten goede.

De nieuwe portal heeft een modern en fris uiterlijk en is bovendien specifiek ontworpen om goed te werken en te smoelen op mobiel. Dit is voor onze doelgroep essentieel!”  

Nienke Nahuijsen

Teammanager Administratie

Meer weten over deze case?

Folkert van der Wei

Consultant
06 29 73 58 04

Discover our world in 60 seconds

Find us

  • Heerenveen
  • Amsterdam
Heerenveen

De Opslach 59
8448 GV Heerenveen
Postbus 214
8440 AE Heerenveen

Amsterdam

Science Park 402
1098 XH Amsterdam

of neem contact met ons op via het contactformulier.