Terug naar alle insights

Whitepaper - Doe het met data

Laatst bijgewerkt: 23 juni 2025

Het Data Driven Marketing Onderzoek van de DDMA (de brancheorganisatie voor marketing en data) toont aan dat beslissingen in de helft van de ondervraagde organisaties worden genomen op basis van onderbuikgevoel, dus zonder enig analytische onderbouwing. Slechts 21% van de marketeers voorspelt klantgedrag op basis van data. 69% procent denkt dat marketeers zonder data-affiniteit buiten boord zullen vallen. Dus: Tijd voor actie!

Een whitepaper over data-driven marketing: het vergroten van marktkansen, omzet en klanttevredenheid door het analyseren en gebruiken van data. Welkom in de wereld van data.

Over de schrijvers

Sebastiaan Hulshof
Sebastiaan Hulshof
Consultant & Digital Marketing Strateeg
TRES
Doe Het Met Data

We maakten te vaak keuzes op onderbuikgevoel. Dankzij deze whitepaper zetten we nu data aan het stuur van onze marketing.

Sanne van Loon

Marketing manager