Wees daar waar je doelgroep is

Marketing en data bij TRES

Digital branding

Digital branding is het proces waarbij online kanalen worden ingezet om de bekendheid en beleving van een merk, dienst of product bij de doelgroep te vergroten. Groei in bekendheid en merkbeleving ontstaat doordat je de doelgroep langdurig voedt met de juiste emotionele associaties, zodat de voorkeur uiteindelijk bij jouw merk, dienst of product ligt. Het is tevens een manier om je bestaande klanten, werknemers en relaties aan je te binden.

  • Groot bereik en zichtbaarheid

  • Bekendheid vergroten

  • Merkvoorkeur creëren

  • Mensen aan je binden

Bereik en zichtbaarheid

Bij digital branding zijn bereik en zichtbaarheid van groot belang. Bereik draait om het bereiken van een (grote) groep mensen die zich kan verbinden met jouw merk. Dit doen we via de kanalen die door de doelgroep gebruikt worden. De communicatie-uitingen worden naar ieder individueel kanaal vertaald, maar de boodschap blijft hetzelfde. Online goed vindbaar en zichtbaar zijn omvat verschillende aspecten. Zo wil je zichtbaar zijn wanneer een zoekopdracht jouw merk, product of dienst bevat of bij onderwerpen die hier raakvlakken mee hebben.

  • Jouw doelgroep bereiken

  • Kanalen selecteren

  • Communicatie

  • Vindbaar zijn

Online Marketing Campagnes
Tres Reportageweb

Inspirerende merkbeleving

Een inspirerende merkbeleving roept in elk contact met je merk het juiste gevoel op. De merkbeleving is hetgeen wat ervoor zorgt dat de doelgroep je merk ervaart zoals jij dat wilt. Het is de visuele en tekstuele doorvertaling van het merkconcept. Dit gaat verder dan enkel de huisstijl. Ook tone-of-voice, online uitingen of bijvoorbeeld een sollicitatieprocedure vallen hieronder. Kortom: alles waarmee (potentiële) klanten, werknemers en relaties mee in aanraking komen.

  • Het juiste gevoel oproepen

  • Doorvertaling van merkconcept

  • Visueel en tekstueel

  • Consistentie is key

Wat komt er nog meer bij kijken?

Dit kunnen we voor je betekenen op het gebied van digital marketing

Digital marketing strategie

Met een goed doordachte digital marketing strategie heb je een stevig houvast in je totale digitale marketingcommunicatie aanpak.

Zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren genereren we meer traffic, zichtbaarheid en/of conversies voor je website. Dit doen we via het kanaal wat het beste aansluit bij jouw doel en doelgroep.

Zoekmachine optimalisatie

De algoritmes van zoekmachines, zoals Google, worden steeds slimmer en kritischer. Zoekmachine optimalisatie is dan ook een continu proces waar een gedegen aanpak aan ten grondslag ligt.

Marketing automation

Met de juiste marketing automation tools en systemen bouw je een website waarmee je op een slimme manier kwalitatieve leads genereert.

Conversie optimalisatie

Niet meer verkeer binnenhalen, maar het verkeer op zo’n manier door je website leiden dat het eerder geneigd is te converteren. Dat regelen we met conversie optimalisatie.

E-mailmarketing

Door e-mailmarketing strategisch in te zetten en te blijven meten en optimaliseren, kan het een enorme meerwaarde bieden voor jouw organisatie.

Zo zetten we digital marketing in

Hoe meer inzicht in data we hebben, hoe relevanter en gerichter we digital marketing kunnen inzetten. We zijn in staat je doelgroep te vinden, traffic te genereren en conversies te verhogen.

Digital marketing

Meer weten?

Goed om te weten