Kennissessie #7 - Branding en content marketing

Bij TRES organiseren we regelmatig inhoudelijke kennissessies. We vinden het belangrijk om kennis te delen en te inspireren. Zo blijven we samen groeien. Tijdens deze sessies stippen we thema’s aan die actueel zijn en geven we tips die vaak direct toepasbaar zijn.

Bedrijfsdoelstellingen halen met content marketing

Content marketing, we weten allemaal dat het belangrijk is. Maar hoe zet je het slim in? Tijdens onze 7de kennissessie hield René Blokzijl, van creatief merkenbureau Dizain, een inspirerende talk over het inzetten van content marketing en hoe dit kan bijdragen aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen. Sietse Heslinga en Arjaan Schilder, van videomarketing bedrijf Devion, zoomden in op hoe je succesvolle videocontent creëert, welke ingrediënten iedere goede video bezit en hoe je een video bij de juiste doelgroep onder de aandacht brengt.

Kennissessie takeaways

  • Onderscheidend vermogen is essentieel, ga van USP naar ISP; inspirational selling point 
  • Sterke merken zijn emotiemanagers met aantrekkingskracht, niet bedrijven die communiceren wat ze doen en om aandacht vragen 
  • Mensen kopen niet wat je doet, maar waarom je het doet
  • Goede content marketing gaat verder dan een ‘leuke’ Facebook post
  • Geef je merk karakter, laat je dna zien, vertel verhalen en maak beloftes waar 
  • Video is hét middel om mensen te verbinden en om interactie mee uit te lokken 
  • Mensen informeren en beïnvloeden omtrent merken, producten en diensten kan perfect met video

Sprekers

René Blokzijl, Managing Partner @ Dizain  
Sietse Heslinga en Arjaan Schilder, oprichters @ Devion  

Datum

Donderdag 30 maart 2017

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van onze kennissessies? Laat dan je e-mailadres achter via onderstaand formulier. 

Bekijk onze vorige edities