Kennissessie #5 - Van brand strategie naar online strategie

Kennissessie 5 Van Brand Strategie Naar Online Strategie Header

Bij TRES organiseren we regelmatig inhoudelijke kennissessies. We vinden het belangrijk om kennis te delen en te inspireren. Zo blijven we samen groeien. Tijdens deze sessies stippen we thema’s aan die actueel zijn en geven we tips die vaak direct toepasbaar zijn.

Hoe maak je de vertaalslag van brand strategie naar online strategie?

De (online) wereld verandert, er is een nieuwe generatie aan het roer en dat vraagt om een slimme, passende merkbeleving. Tijdens onze 5de kennissessie presenteerde Martin van der Meulen, managing partner bij TEAM, dé ingrediënten voor een stevig fundament om je unieke merkverhaal en positionering op een krachtige manier te vertalen naar een merkbeleving van deze tijd. Consultant bij TRES, Jan-Willem de Vries, maakte een doorvertaling naar een sterke online strategie. Hoe maak je de keuze tussen alle beschikbare online kanalen en hoe zorg je ervoor dat je brand ook online succesvol wordt? Regina Deinum, brand manager bij Nutricia, nam ons mee in de strategie en uitvoering van de online strategie bij Nutricia Export. 

Kennissessie takeaways

  • Een merk is een netwerk van associaties in het hoofd van de consument. 
  • Positioneren is het creëren van een positie van jouw merk in het brein van je doelgroep, ten opzichte van andere merken. 
  • Bewijsvoering zorgt voor de geloofwaardigheid van een sterke merkbelofte. 
  • De merkpersoonlijkheid bepaalt de stijl, de vorm, de taal, de attitude en de manier van doen van het merk en de wereld waarin het merk leeft. 
  • Doe aan ‘massclusivity’, maak iets exclusief voor iedereen. Geef de gewone sterveling toegang tot iets bijzonders. Op het kruispunt van exclusiviteit en toegankelijkheid liggen de behoeften van de mens. 
  • Ontwikkel je eigen verhaal. Mensen houden van verhalen, verhalen werken beter dan cijfers en feiten. Mensen kunnen zich namelijk identificeren met een verhaal.  
  • Stel doelen, weet wat je doelgroep wil, wees relevant, zit waar je doelgroep zit en repeat.

Sprekers

Martin van der Meulen, Managing Partner @ TEAM   
Jan-Willem de Vries, Internetconsultant @ TRES 
Regina Deinum, Brand Manager @ Nutricia  

Datum

Dinsdag 28 juni 2016

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van onze kennissessies? Laat dan je e-mailadres achter via onderstaand formulier. 

Bekijk onze vorige edities