Kennissessie #18: Klantportalen - denk groot, begin klein en leer snel
Bij TRES organiseren we regelmatig inhoudelijke kennissessies. We vinden het belangrijk om kennis te delen en te inspireren. Zo blijven we samen groeien. Tijdens deze sessies stippen we thema’s aan die actueel zijn en geven we tips die vaak direct toepasbaar zijn. De 18e sessie van 28 oktober 2021 stond in het teken van de ontwikkeling van je klantportaal.
Nieuwsgierig naar de kennissessie? Kijk dan de uitzending terug.
Een nieuw klantportaal volledig ontwikkelen op basis van een vooraf uitgekauwde strategie, is niet meer van deze tijd. Leren terwijl je bezig bent is dat wel: denk groot, begin klein en leer snel.
Onze 18e kennissessie stond volledig in het teken van de ontwikkeling van je klantportaal. Aan de hand van voorbeeldcases hebben we laten zien hoe je leert van een minimum viable product: de eerste versie van je klantportaal waarmee je met minimale middelen maximale waarde biedt aan je klanten.
Hoe benut je een minimum viable product voor de ontwikkeling van een data driven klantportaal? En wat is het effect van een klantportaal op de bedrijfsontwikkeling? Onze tafelgasten beantwoorden de vragen tijdens deze Q&A kennissessie.
Wat doe je als bepaalde werkprocessen vrij ingewikkeld zijn? Precies, je maakt ze simpeler! Wendy vond de oplossing voor studentenuitzendbureau SUSA in een intuïtief portaal waar studenten zelf alles kunnen regelen. Wat het de organisatie heeft opgeleverd? Wendy kan je daar alles over vertellen!
Rob ziet het digitale platform van AB Vakwerk als de start om werk makkelijker, sneller en beter te organiseren. De eerste stap was het faciliteren van de primaire zaken. Nu medewerkers en klanten het portaal intensief gebruiken, worden de functionaliteiten uitgebreid. Hoe dit proces verloopt? Rob praat je bij!
Folkwin zette een klantportaal in om de klanten van Stertil 24/7 service te bieden. Waar begin je en hoe bepaal je welke processen je gaat digitaliseren? Folkwin vertelt over het proces die zij zijn doorlopen en wat de opbrengsten zijn voor de organisatie.
Wil je er 24/7 digitaal zijn voor je klanten, dan heb je een intuïtief klantportaal nodig. Een plek waar ze zelf hun zaken kunnen regelen en waarmee jij tegelijkertijd je klantprocessen efficiënter maakt. Maar hoe pak je dat aan? Nou, heel simpel... gewoon Harmen even bellen!
Remy heeft de mooie rol om onze gasten te bevragen. Remy spreekt dagelijks met de aanjagers van verandering en weet als geen ander wat de kansen en valkuilen zijn van toekomstige technologieën. Met zijn energie en humor maakt hij ingewikkelde theorie voor iedereen begrijpelijk.
Wil je op de hoogte gehouden worden van onze kennissessies? Laat dan hieronder je e-mailadres achter en ontvang een uitnodiging wanneer er weer een sessie op de planning staat!
Wil je op de hoogte gehouden worden van onze kennissessies? Laat dan hieronder je e-mailadres achter en ontvang een uitnodiging wanneer er weer een sessie op de planning staat!