Kennissessie #22 - Werven met impact: het geheim van employer branding
Bij TRES hechten we veel waarde aan samen groeien en ontwikkelen. Daarom organiseren we regelmatig interactieve kennissessies waarbij we actuele thema’s bespreken en praktische tips delen. Tijdens deze sessies stippen we thema’s aan die actueel zijn en geven we tips die vaak direct toepasbaar zijn. De 22e sessie op 28 november 2023 stond in het teken van employer branding. Annebeth Spakman, HC Manager bij TRES, en Martijn Hemminga, expert arbeidsmarktcommunicatie, vertelden meer over hoe je succesvol personeel aantrekt in het digitale tijdperk.
Martijn Hemminga adviseert organisaties op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, employer branding en recruitmenttechnologie. Martijn is medeoprichter van onder andere de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, het Recruitment Tech Event en Werf&.
Annebeth is een drijvende kracht achter het creëren van een goede werkomgeving bij TRES. Volgens haar zijn bevlogen collega’s dé sleutel tot het bereiken van organisatiedoelen, zoals enthousiaste opdrachtgevers, groei en winstgevendheid.
In een tijd waarin het behouden van talent een voortdurende uitdaging vormt voor organisaties, is een goede werkomgeving van onschatbare waarde. Het is belangrijk om te ontdekken wat talent motiveert om te blijven en wat nieuwe collega's heeft doen besluiten over te stappen naar jouw organisatie. Annebeth Spakman, Human Capital Manager bij TRES, vertelde hoe zij dit binnen TRES aanpakt. En met succes; begin dit jaar werd TRES de nummer twee beste werkomgeving van Nederland.
Volgens Annebeth begint het aantrekken van talent bij een sterke interne cultuur. Dit betekent dat een bedrijf dat waarde hecht aan de groei, autonomie en verbondenheid van haar medewerkers, een positieve uitstraling heeft die verder reikt dan de muren van de organisatie: gelukkige collega's leveren een hogere kwaliteit van dienstverlening en producten voor de klant.
Vaak wordt gedacht dat employer branding alleen van toepassing is op grote organisaties, maar volgens Martijn Hemminga is dit een misvatting. Ieder merk is een employer brand. Ook wanneer je niets vertelt over je werkgeversmerk, geef je mensen een beeld van jou als organisatie. Employer branding draait om het consistent en authentiek zichtbaar zijn voor je relevante doelgroep.
Tijdens de kennissessie heeft Martijn toegelicht hoe je van binnenuit kunt werken aan een sterk employer brand. Storytelling speelt hierbij een belangrijke rol. Door consequent verhalen te delen die weerspiegelen wie je bent als werkgever, kun je duidelijk maken waarom het zo fijn is om bij jouw organisatie te werken.
Wil je op de hoogte gehouden worden van onze kennissessies? Laat dan hieronder je e-mailadres achter en ontvang een uitnodiging wanneer er weer een sessie op de planning staat!