Kennissessie #3 - Growth hacking

Bij TRES organiseren we regelmatig inhoudelijke kennissessies. We vinden het belangrijk om kennis te delen en te inspireren. Zo blijven we samen groeien. Tijdens deze sessies stippen we thema’s aan die actueel zijn en geven we tips die vaak direct toepasbaar zijn.

Snel groeien met een minimaal budget

Growth hacking; dé manier van werken waarmee bedrijven zoals Instagram en Dropbox zo snel groot zijn geworden. Onze 3de kennissessie stond in het teken van snel groeien met een minimaal budget. Enkel door af te wijken van de reguliere paden en slim(mer) om te gaan met relevante data. Ayco van der Meer, digital marketeer bij TRES, maakte wegwijs in de wereld van growth hacking en vertaalde daarbij zijn bevindingen naar concrete en toepasbare kennis. Justus Fokker, growth hacker bij Sanoma Lab, bracht nieuwe inzichten, handvatten en tools om als marketeer slim en effectief in te kunnen spelen in de behoefte van de klant.

Kennissessie takeaways

  • Growth hacking is een combinatie van drie beroepen: data analist, developer en marketeer. 
  • Waar een marketeer zich met name focust op activatie en aquisitie, richt een growth hacker zich ook op doorverwijzing, omzet en retentie. 
  • You have to learn te rules of the game. And then you have to play better than anyone else.’ 
  • Google is steeds slimmer geworden, van ‘domme, handige database’ naar ‘mensch’. Door hier slim op in te spelen, kan je mooie posities bemachtigen in de zoekmachine. 
  • Zonder goede data geen growth hacking. Het draait om monitoren, optimaliseren en evalueren in het oneindige. Op basis van je KPI. 
  • Er zijn veel tools beschikbaar om je te helpen, gebruik deze dan ook. Denk aan Hotjar, AdRoll, Channable, SharpSpring etc.

Sprekers

Ayco van der Meer, Digital Marketeer @ TRES  
Justus Fokker, Growth Hacker @ Sanoma Lab   

Datum

Donderdag 10 september 2015

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte blijven van onze kennissessies? Laat dan je e-mailadres achter via onderstaand formulier. 

Bekijk onze vorige edities