Dress to impress.

  • Strategie
  • Concept
  • Design
  • Development
  • SEO
  • Social
  • .NET

RINSMA MODEPLEIN - een van de grootste modewinkels van Nederland - bepaalt al vier generaties de kledingstijl van vele vrouwen in heel Nederland. Sinds 2016 is er ook een geheel nieuwe winkel voor de heren. TRES is als strategisch partner verantwoordelijk voor het e-commerce platform waarop zowel ZIJ VAN RINSMA als van DE HEEREN VAN RINSMA draaien.

Uitdaging

Ontwikkel een webshop die onze klanten 24/7 helpt in het samenstellen van hun nieuwe outfit. Zorg ervoor dat de webshop – met duizenden producten – snel functioneert, eenvoudig te onderhouden is en de gastvrijheid van Rinsma uitstraalt.

Oplossing

Om de sfeer van ontspannen winkelen ook online neer te zetten, hebben we gekozen voor veel foto’s. Zowel van de producten als van de fysieke winkel. Naast een goede sfeer is het snel kunnen vinden van een nieuwe outfit een belangrijk onderdeel voor plezierig shoppen. Zowel op mobiel als op een laptop. Daarom hebben we het mogelijk gemaakt om per categorie andere zoekfilters te gebruiken zodat iemand snel zijn of haar gewenste outfit vindt. Om bezoekers te inspireren hebben we “shop the look” geïntroduceerd. Vanuit een complete outfit kunnen bezoekers direct hun favoriete producten bestellen.

Voor optimale vindbaarheid hebben we een geïntegreerde SEO-configurator ontwikkeld. Hiermee kunnen we van verschillende filtercombinaties eigen pagina’s maken. Zo zorgt de combinatie van ‘jurken’ en ‘Kyra en Ko’ voor een eigen pagina die geheel geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Hierdoor scoort de webshop hoog in de zoekresultaten van Google.

Resultaat

De webshop hebben we gekoppeld met het compleet vernieuwde backoffice systeem van ACA. Hierdoor worden producten automatisch ingeladen en zijn er nauwelijks extra beheerslasten. Ook de orders worden direct afgehandeld in het backoffice systeem waar ook retouren worden beheerd. Zo waarborgen we een actuele voorraad.

De geïntegreerde webshop is de eerste fase in de samenwerking met Rinsma. Door de koppeling met het backoffice systeem krijgen we inzage in de klantbehoefte van zowel online- als offline bezoeken. Door deze te combineren kunnen we nog beter inspelen op de individuele behoefte van de klant.

Feiten & cijfers

  • 300% meer orders per jaar
  • 150 termen in top-10 Google
  • 181% toename organisch bezoek

“TRES begrijpt onze wensen en komt keer op keer met een verrassend resultaat of een steengoede oplossing”

Anna Rinsma

5e generatie Rinsma

Meer weten over deze case?

Folkert van der Wei

Consultant
06 29 73 58 04

Strategie Marketing Technologie

Find us

  • Heerenveen
  • Amsterdam
Heerenveen

De Opslach 59
8448 GV Heerenveen
Postbus 214
8440 AE Heerenveen

Amsterdam

Science Park 402
1098 XH Amsterdam

of neem contact met ons op via het contactformulier.