KPN

Met 35 miljoen klanten en een omzet van 12 miljard euro is KPN waarschijnlijk TRES' grootste opdrachtgever. Een deel van de telecomreus richt zich op de particuliere markt, een ander deel op de zakelijke markt. TRES is sinds 2009 werkzaam voor die laatste business unit.

KPN.com heeft twee webshops: één voor de particuliere markt en één voor de zakelijke markt. TRES ontwikkelde die tweede webshop, die meer dan 50.000 zakelijke klanten bedient. Door een koppeling met SAP, biedt de shop ruimte voor individuele prijzen, klantafspraken en kortingstructuren. Klanten kunnen zelfs een persoonlijk productaanbod gepresenteerd krijgen.

Voor de ontwikkeling van het nieuwe zakelijke e-commerce platform van KPN heeft TRES het Actual CMS ingezet. Naast de uitgebreide e-commerce functionaliteiten, beschikt het platform ook over zogenaamde WebGebruikers. Deze module maakt het mogelijk om specifieke klantafspraken te waarborgen. Afspraken over prijzen, kortingen en assortiment. Wel zo handig, zo voorkom je dat eindgebruikers een telefoon van een fabrikant bestellen die conflicteert met de centrale van een andere fabrikant.

Ook de orderstroom die voorkomt uit de e-commerce omgeving wordt naadloos verwerkt in de reguliere leverstraat. Het fullfilment traject maakt hierdoor geen onderscheid tussen telefonische bestellingen, bestellingen via de accountmanagers of e-commerce-bestellingen.

Inmiddels heeft TRES het e-commerce platform ingezet voor het KPN portfolio van Telecom, Critical Communications en Networking.

Bekijk de webshop van KPN zakelijk.