Aller Spanninga

In het Friese Joure zit een van de meest toonaangevende trouwringenateliers ter wereld.​ Aller Spanninga smeedt al sinds de 19de eeuw trouwringen. Anno 2016 bezit de Jouster ondernemer Erik Walinga het enige overgebleven ringenatelier dat volledig op Nederlandse bodem fabriceert. Dankzij een perfecte mix van ambachtelijk vakmanschap en moderne technologie, is Aller Spanninga in de loop der jaren uitgegroeid tot een van de grootste spelers. In tegenstelling tot haar concurrenten maakt Aller Spanninga nog steeds een mooie groei door. Dit heeft Aller Spanninga te danken aan haar focus op modieuze ringen, die veelal door concurrenten worden nagemaakt. Maar ook haar internetstrategie die tezamen met TRES is opgesteld.
 

Aller Spanninga heeft de afgelopen jaren een aantal grote veranderingen opgemerkt. Veranderingen die zowel kansen als risico’s met zich meebrengen. Enerzijds is trouwen de afgelopen twintig jaar steeds minder populair geworden. Anderzijds is de traditionele trouwring niet meer het enige symbool voor eeuwige liefde. Dat kan tegenwoordig ook een tatoeage of een verre vakantie zijn. Tenslotte heeft het internet een behoorlijke impact op hoe de doelgroep zich oriënteert.

Aller Spanninga kan trouwen niet eigenhandig populair maken. De terugloop van het aantal stellen dat trouwringen koopt, ondervangt Aller Spanninga door zich tegenwoordig ook op andere ringen te richten zoals memoire- en solitairringen. Op het gebied van online is Aller Spanninga ook geen laatbloeier. Zo staan er al jaren lang diverse initiatieven online voor zowel juweliers als de eindgebruiker. Daarbij kon de eindgebruiker zich voorheen louter oriënteren en bezocht men aansluitend een juwelier om een ring te kiezen.

De nieuwe website zet in op experiences, omgevingen die de klantbehoefte voorop stellen. Dat betekent dat een pagina over goedkope zilveren vriendschapsringen niet alleen ringen toont die aan dat signalement voldoen maar ook relevante achtergrondinformatie over zilver, zilveren ringen en vriendschapsringen. Zowel zoekmachines als gebruikers worden daar blij van. De huidige website is bovendien een verzameling van features die een hoge waarde en een lage impact hebben. Dat betekent echter niet dat de site klaar is. Sterker nog; het rechtstreekse pad naar de consument is lang en bezaaid met veel obstakels. Toch is deze e-commerce omgeving een onmisbare stap in die richting.
 

Bekijk de website van Aller Spanninga.