Verkeersboetes zijn niet leuk, maar wel makkelijk af te handelen nu

CJIB Header 2

Kenmerken voor de case

Samenwerking sinds

2008

Services

Website Portalen Maatwerk functionaliteiten Strategie

Vraaggestuurde website CJIB

De website CJIB.nl is een belangrijke schakel geworden in het succes van de dienstverlening van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). De corporate site is gegroeid van een informatieve website naar een platform waar inmiddels ruim twee miljoen bezoekers hun zaken met het CJIB online regelen.

De realisatie van de nieuwe website is een mooi voorbeeld van de aanpak van het programma Digitaliseren. We zijn trots op dit resultaat en op de teams van CJIB en TRES die dit in zo korte tijd samen hebben neergezet.

De uitdaging

Transformeer de corporate website van een aanbodgedreven naar een vraaggestuurde website op basis van de informatiebehoefte van de bezoeker. De bezoekers kunnen gemakkelijk zelf hun zaken online regelen met het CJIB. Zorg ervoor dat de website, die het startpunt is voor tientallen complexe processen, zonder onderbrekingen wordt vervangen. 

Waarom TRES

CJIB zocht een digital agency dat complexe systemen met veel dataverkeer aankan. Bovendien moest het een partij zijn die privacy en security by design adopteert. Er worden immers veel persoonlijke data verwerkt op het platform. Met onze ISO27001-certificering, technische expertise en ervaring met high-traffic portalen, zijn we de ideale partner voor CJIB.

Cjib Flits 1024X346

De oplossing

We werkten met een projectteam dat bestond uit CJIB-medewerkers en TRES-specialisten. Binnen dit team hadden we deelteams voor specifieke deelgebieden zoals bezoekersgedrag, interactie- en visual design en infrastructuur. De copy is geschreven op B1-taalniveau, waardoor de website begrijpelijk en toegankelijk is voor een breed publiek. De beelden zijn gekozen vanuit de belevingswereld van de bezoeker. De website is opgebouwd op basis van toptaken. Deze zijn bepaald door de informatie- en bezoekersanalyse te combineren met de expertise van de professionals die dagelijks mensen te woord staan via webcare en telefoon. Hierdoor is veel data opgeruimd en de overgebleven informatie aan twaalf taken gelinkt.

  • 20% daling telefoonverkeer klantcontactcentrum
  • 60% stijging webcare vragen
  • Aantal clicks voor succesvolle afronding van 6 naar 3
  • Een toename van +1000 bezoekers per dag
  • 700% toename aantal aanvragen betalingsregelingen
  • Sterke toename van ingevulde webformulieren
  • Beloond met een Gouden Dutch Interactive Award, categorie Corporate voor het beste digitale werk van 2017

Verzameling (1)
Laptop (1)

Meer weten over deze case en oplossingen?

Bekijk ook de andere cases

Corporate website

Digitalisering STAP-traject voor Civas

Klantportaal op maat

Digital marketing

Corporate website

Corporate website

Klantportaal & mobiele app op maat

Klantportaal op maat

NRG

Corporate website

Corporate website

Corporate website

Klantportaal op maat

KPN

Klantportaal op maat